Quotation Zniva, Robert. 2016. Ältere Konsumenten in Handel und Marketing. Wiesbaden: Springer.


RIS


BibTeX

Abstract

Das vorliegende Buch beschäftigt sich mit der Auswirkung des demografischen Wandels auf das Marketing. Robert Zniva geht der Frage nach, ob es für Händler sinnvoll ist, sich den Bedürfnissen älterer Konsumentinnen und Konsumenten anzupassen und mehr Convenience für diese Zielgruppe anzubieten. Altern wird hierbei nicht nur als Jahreszahl, sondern als multidimensionaler Prozess untersucht.

Tags

Press 'enter' for creating the tag

Publication's profile

Status of publication Published
Affiliation WU
Type of publication Book (monograph)
Language German
Title Ältere Konsumenten in Handel und Marketing
Location Wiesbaden
Publisher Springer
Year 2016
URL http://www.springer.com/la/book/9783658155889
ISBN 978-3-658-15588-9

Associations

Projects
The Importance of Convenience for Older Food Shoppers on Viennese Markets.
People
Zniva, Robert (Details)
Organization
Retailing and Marketing IN (Details)
Research areas (ÖSTAT Classification 'Statistik Austria')
5300 Economics (Details)
5301 Distributive trades (Details)
5307 Business and management economics (Details)
5315 Commercial science (Details)
5320 Marketing (Details)
5321 Market research (Details)
5703 Demography (Details)
Google Scholar: Search