After-sales-marketing in private banking


Type Research Project

Funding Bodies
  • Bank Austria Creditanstalt

Duration Feb. 1, 2001 - April 1, 2002

  • Bank Administration AE (Former organization)

Tags

Press 'enter' for creating the tag
  • Bruckner, Bernulf (Former researcher) Project Head
  • Jakob, Robert (Former researcher)
  • Urbanek, Dagmar (Former researcher)
 

Abstract (German)

<OL><LI>Ermittlung des Standes der Kundenbedarfsforschung</LI>
<LI>Entwicklung alternativer Bedarfsforschungsmethoden in der Kreditwirtschaft</LI>
<LI>Empirische Umsetzung der entwickelten Bedarfsforschungsmethoden</LI>
<LI>Nachkaufmarketing in der Kreditwirtschaft</LI>
<LI>Value Added Services im Privatkundengeschäft</LI></OL>


Abstract (English)

<OL><LI>Status quo in research methods for identifying customer demand</LI>
<LI>Developement of alternative research methods for identifying customer demand</LI>
<LI>Empirical evaluation of alternative research methods</LI>
<LI>After-Sales-Marketing in a banking context</LI>
<LI>Value Added Services in Private banking</LI></OL>

Publications

Working/discussion paper, preprint

2002 Bruckner, Bernulf / Jakob, Robert / Urbanek, Dagmar. 2002. Der Einfluss kognitiver Determinanten auf das Informations- und Wahlverhalten von Banken. Workingpaper VIII, Workingpaperserie 'Nachkaufmarketing im Privatkundenbereich', Wirtschaftsuniversität Wien (Details)
  Bruckner, Bernulf / Jakob, Robert / Urbanek, Dagmar. 2002. Marktbearbeitung der Banken. Workingpaper VII A, Workingpaperserie 'Nachkaufmarketing im Privatkundenbereich', Wirtschaftsuniversität Wien (Details)
  Bruckner, B., Jakob, R., Urbanek, D.. 2002. Vertriebswegepolitik der Banken. Workingpaper VII B, Workingpaperserie 'Nachkaufmarketing im Privatkundenbereich', Wirtschaftsuniversität Wien, Wien (Details)
  Bruckner, Bernulf / Jakob, Robert / Urbanek, Dagmar. 2002. Wahlverhalten der Bankkunden. Workingpaper VII C, Workingpaperserie 'Nachkaufmarketing im Privatkundenbereich', Wirtschaftsuniversität Wien (Details)

Classification

Expertise

  • After-Sales-Marketing
  • Value-Added-Services