Challenges of the Humanitarian Logistics
Type Research Project
- Kuehne Foundation
Duration Nov. 1, 2015 - Oct. 30, 2018
- Institute for Transport and Logistics Management AE (Details)
Tags
Press 'enter' for creating the tagAbstract (German)
Ziel des Projektes ist es, Wissen über Humanitäre Logistik in Emerging Markets und insbesondere Pakistan zu stärken. Um dies zu erreichen wird im Sinne eines situativen Ansatzes versucht, die Rahmenbedingungen der humanitären Logistik in unterschiedlichen Ländern zu vergleichen, dabei sollen sowohl empirische Erkenntnisse über die Fördergeber, die humanitären Organisationen, als auch die Empfänger der Förderungen geschaffen werden.
Ziel der Förderung ist außerdem eine Vernetzung der Forschungsaktivitäten der Wirtschaftsuniversität Wien mit der Kühne Logistics University (KLU), sowie in Zukunft pakistanischer Universitäten.
Abstract (English)
The aim of the project is to strengthen knowledge about humanitarian logistics in Emerging Markets, particular in Pakistan. To reach this it is tried for the purposes of a situative beginning to compare the basic conditions of the humanitarian logistics in different countries, besides, empiric knowledge about the conveyor givers, the humanitarian organisations, as well as the receivers of the supports should be created.
Moreover, the aim of the support is an interlinking of the research activities of the economic university of Vienna with the daring Logistics University (KLU), as well as in future of Pakistani universities.
Partners
- Kühne-Stiftung - Switzerland
Publications
Paper presented at an academic conference or symposium
2017 | Azmat, Muhammad, Kummer, Sebastian, Besiou, Maria. 2017. Comparison of faith based humanitarian (NPO/NGO) supply chain in Pakistan. POMS 2017, Seattle, United States/USA, 05.05-08.05. | (Details) | |
2016 | Azmat, Muhammad, Besiou, Maria, Kummer, Sebastian. 2016. Innovation in Mobility: A Futuristic Approach for Humanitarian Logistics. POMS 27th Annual Conference, Orlando, Vereinigte Staaten/USA, 06.05.-09.05. | (Details) |