Communicative activities as part of marketing for the preservation of the Austrian and Czech beer culture: ways out of crisis.
Type Research Project
Funding Bodies
- Austrian - Czech Science Cooparation Fund
Duration March 1, 2011 - Feb. 28, 2012
- Institute for Slavic Languages IN (Details)
Tags
Press 'enter' for creating the tag- Betsch, Michael (Former researcher)
- Hoffmann, Edgar (Former researcher) Project Head
- Schulmeisterova, Magda (Former researcher)
Abstract (German)
Ausgehend vom Rückgang des Bierverbrauchs in Österreich und Tschechien wird der Ist-Zustand der Bierkultur in beiden Ländern erhoben. Auf dieser Grundlage werden Vorschläge für kommunikative Marketingaktivitäten zur Stärkung der Bierkultur analysiert. Bei der Untersuchung sollen Elemente des Interkulturellen Marketings angewandt werden. Zusätzlich werden nichttraditionelle Formen der Marketingkommunikation in den einzelnen Ländern bewertet, vor allem Cross-Marketing, virales und Guerillamarketing, Product Placement und verschiedene Formen der Verkaufsunterstützung.
Partners
- Tomas Bata University Zlín - Czech Republic http://www.utb.cz/?lang=2
Publications
Paper presented at an academic conference or symposium
2012 | Hoffmann, Edgar. 2012. Bier in der Marktkommunikation in Österreich und Tschechien. Verbandstagung des Österreichischen Slawistenverbandes, Innsbruck, Österreich, 09.11--10.11. | (Details) | |
Hoffmann, Edgar. 2012. Bier und Bierkultur in Tschechien und Österreich - Wege aus der Krise. X. Workshop Interkulturelle Kommunikation und Interkulturelles Lernen, Hildesheim, Deutschland, 08.06.2012. Vortrag auf Einladung | (Details) |
Classification
- 5432 Leisure time research (Details)
- 5917 Communication science (Details)
- 6515 East European history (Details)
- 6514 Austrian history (Details)
- 6904 Communication science (Details)
- 6604 Applied linguistics (Details)
- 6616 Slavonic studies (Details)
- 5410 Cultural science (Details)
- 5320 Marketing (Details)