2019 Fuhrmann, Bettina. 2019. Around the world of business on 80 pages. How to introduce students to the basic concepts of business and economics. In Proceedings of the 11th International Conference on Education and New Learning Technologies, Hrsg. IATED, 2225-2229. Palma: None. (Details)
2018 Eschauer, Werner, Fuhrmann, Bettina. 2018. Developing Entrepreneurial Skills By Developing A Marketing Case On The Innovative Product 'Powerinsole®' In Proceedings of the 10th International Conference on Education and New Learning Technologies, Hrsg. IATED, 10166-10170. Palma: None. (Details)
  Fuhrmann, Bettina. 2018. Financial Literacy Of The Youth - Experiences, Preconceptions, Attitudes And Behaviour. In Proceedings of the 10th International Conference on Education and New Learning Technologies, Hrsg. IATED, 10147-10155. Palma: None. (Details)
  Nairz-Wirth, Erna, Feldmann, Klaus . 2018. Hochschulen relational betrachten. In Durchlässigkeit in der Hochschulbildung. Beiträge zur 5. AQ Austria Jahrestagung 2017, Hrsg. AQ Austria, 79-94. Wien: Facultas. open access (Details)
2017 Fuhrmann, Bettina, Silgoner, Maria. 2017. Do Women Need Special Attention in Financial Education? In London International Conference on Education 2017 Proceedings, Hrsg. Infonomics Society, 114-119. Cambridge: None. open access (Details)
2015 Fuhrmann, Bettina. 2015. Financial Literacy - Can It Be Measured And Can It Be Taught?. In Proceedings of the 9th International Technology, Education and Development Conference, Hrsg. L. Gomez Chova, A. Lopez Martinez, I. Candel Torres (IATED), 1-10. Madrid: (Details)
2014 Fuhrmann, Bettina. 2014. Das österreichische Bildungssystem mit besonderer Berücksichtigung der Berufsausbildung. In Integrace Ekonomickeho Vzdelavani, Hrsg. Katerina Berkova, 48-53. Prag: (Details)
  Fuhrmann, Bettina and Schopf, Christiane and Buchmaier, Doris. 2014. Why Combining Interrelated Subjects does not Make a Global Subject. Lessons Learnt from the Latest Curriculum Reform of Austrian Commercial Schools. In Procedia - Social and Behavioral Sciences 116. 5th World Conference on Educational Sciences, Hrsg. Jesus Garcia Laborda, Fezile Ozdamli, Yasar Maasoglu, 481-485. online (http://www.sciencedirect.com): Elsevier. open access (Details)
2013 Fuhrmann, Bettina, Bengtsson, Lars. 2013. Business Students and Their Hypotheses on Teaching Effectiveness. In Proceedings of the 15th Conference of the International Academy of Management and Business, Hrsg. IAMB, 1-9. Lissabon: (Details)
  Fuhrmann, Bettina. 2013. Why Business Students Suceed in their First Year of Higher Education Studies. In INTED2013 Proceedings, Hrsg. International Association of Technology, Education and Development (IATED), 5618-5625. Valencia: (Details)
2012 Fuhrmann, Bettina. 2012. Instructional Quality and Its Effect on Teacher Evaluation. In Proceedings of the London International Conference on Education 2012, Hrsg. Infonomics Society, 34-38. London: -. (Details)
2011 Schwarzl, Christoph, Fuhrmann, Bettina. 2011. Entwicklung von berufsrelevanten Handlungskompetenzen von Lehrkräften im Masterstudium Wirtschaftspädagogik an der WU. In Forschung zur (Wirksamkeit der) LehrerInnenbildung, Hrsg. Österreichische Gesellschaft für Forschung und Entwicklung im Bildungswesen (ÖFEB), Universität Salzburg, PH Salzburg, 61-61. Salzburg: (Details)
2010 Fuhrmann, Bettina. 2010. Can Empirical Research on Education be Replaced by Common Sense?. In Proceedings of the 17th EDINEB Conference: Crossing Borders in Education and Work-Based Learning, Hrsg. Steve Halley, Chris Birch, Dirk Tempelaar, Mike McCuddy, Núria Hérnandez Nanclares, Sandra Reeb-Gruber, Wim Gijselaers, Bart Rienties, Ellen Nelissen, 261-273. Maastricht: (Details)
  Skala, Franz-Karl. 2010. Auswirkungen der Implementierung der Bachelor/Master-Architektur auf die Wettbewerbsfähigkeit von AbsolventInnen berufsbildender höherer Schulen. In Proceedings zur Herbsttagung der Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft, Hrsg. Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft, 33-34. Wien: (Details)
  Schwarzl, Christoph, Hauer, Erich. 2010. Internationalisation of Study Programs in Austrian Higher Education. In Proceedings of the 17th EDINEB Conference: Crossing Borders in Education and Work-Based Learning, Hrsg. Halley, S., Birch, C., Tempelaar, D., McCuddy, M., Hérnandez Nanclares, N., Reeb- Gruber, S., Gijselaers, W., Rienties, B., Nelissen, N., 187-193. Maastricht: FEBA ERD Press. (Details)
  Winter, Johanna, Schwarzl, Christoph, Fuhrmann, Bettina. 2010. Why students think that business trainee teachers will (or will not) be good teachers. In Proceedings of the 17th EDINEB Conference: Crossing Borders in Education and Work-Based Learning, Hrsg. Halley, S., Birch, C., Tempelaar, D., McCuddy, M., Hérnandez Nanclares, N., Reeb- Gruber, S., Gijselaers, W., Rienties, B., Nelissen, N., 246-250. Maastricht: FEBA ERD Press. (Details)
2009 Schwarzl, Christoph. 2009. Videobasierte Evaluationsmethoden in einem lernergebnisorientierten Studienprogramm. Praxisbericht aus dem Masterstudium Wirtschaftspädagogik an der WU. In eBologna 2010 und darüber hinaus: Kompetenzorientierung – Studierendenzentrierung – Open Content und Standards. 18. fnm-austria Tagung an der Wirtschaftsuniversität Wien, Hrsg. Verein „Forum Neue Medien in der Lehre Austria (fnm-austria)“, 39-48. Graz (Details)
2006 Fortmüller, Richard. 2006. Planspiele als Lern- und Forschungsmethode in der Erwachsenenbildung. In Empirische Forschung und Theoriebildung in der Erwachsenenbildung, Hrsg. Wiesner Gisela, Zeuner Christine, Forneck Hermann, 130-143. Baltmannsweiler: Schneider Verlag Hohengehren GmbH. (Details)
2002 Fuhrmann, Bettina, Geyer, Alois. 2002. Does a Student's Attitude towards Teacher Evaluation Influence Global Ratings?. In: Klein, Hans (Hrsg.): Creative Teaching - ACT 5, Selected Papers, Fifth International Conference on Creative Teaching, 81-88, Madison (Details)
2001 Fortmüller, Richard. 2001. Informationstechnologie im betriebswirtschaftlichen Unterricht: Medium, Lerngegenstand oder Selbstzweck?. In Komplexe Methoden - Neue Medien. Tagungsband zum internationalen Symposium, Hrsg. Richard Fortmüller, 111-129. Wien: Manz. (Details)
  Fuhrmann, Bettina. 2001. Professionsforschung für den Lehrberuf. Erziehung und Bildung zwischen Selbstverantwortung und Rechenschaftspflicht: Kompetenz - Kooperation - Professionalisierung. Abstract, S. 30, Tagungsband, hrsgg. von der Österr. Ges. für Forschung und Entwicklung im Bildungswesen, Salzburg (Details)
  Aigner, N.. 2001. Realisierung didaktischer Konzepte mit dem Laptop in der kaufmännischen Ausbildung: Wie und wofür können Computer und Internet im kaufmännischen Unterricht sinnvoll eingesetzt werden. Tagungsband zum internationalen Symposium 'Komplexe Methoden-Neue Medien', Manz-Verlag, Wien (Details)
  Fuhrmann, Bettina. 2001. Students' Perceptions and Evaluation of Instructional Quality - An Empirical Study at Austrian Commercial Colleges. In: Klein, Hans (Hrsg.): Creative Teaching - ACT 4, Selected Papers, Fourth International Conference on Creative Teaching, 37-42, Madison (Details)
  Fuhrmann, Bettina, Fuhrmann, Anton L., Kaufmann, Hannes. 2001. Virtual Reality as an Innovative Setting for Simulations in Education. Proceedings der Internationalen Konferenz 'Interactive Teaching Across Disciplines & Cultures with Cases, Multimedia, Simulations, and Other Interactive Methods' der WACRA World Association for Case Method Research & Application, 431-441, USA (Details)
  Fuhrmann, Bettina, Geyer, Alois. 2001. Zum Einfluss des Zweifels der Lernenden auf die Lehrerevaluation. In: Moosbrugger, Helfried et al. (Hrsg.): Methoden und Evaluation. Tagungsband der 5. Fachgruppentagung 6.-8. September 2001, Extended Abstract, Seite 34, Johann Wolfgang Goethe-Universität Frankfurt am Main (Details)
2000 Greimel, Bettina. 2000. On Stimulating Flexibility in Analytical Thinking and Problem Solving. In: Klein, Hans (Hrsg.): Creative Teaching - ACT 3, Selected Papers, Third International Conference on Creative Teaching, 115-121, Madison (Details)
  Greimel, Bettina, Fuhrmann, Anton L.. 2000. Teaching in Virtual Reality. Concepts and Evaluation. In: Riedling, Eveline / Davies, Gordon (Hrsg.): EDICT 2000. Proceedings of the International Conference on Information and Communication Technologies for Education, 269-278, Österreichische Computer Gesellschaft, Wien (Details)
1996 Fortmüller, Richard. 1996. Wissenschaftsorientierung und Praxisbezug als komplementäre Prinzipien lernpsychologisch fundierter Lehr-Lern-Arrangements. In Wissenschaftsorientierung und Praxisbezug in der Didaktik der Ökonomie, Hrsg. Richard Fortmüller, Josef Aff, 372-400. Wien: Manz. (Details)