2019 Thürridl, Carina. 2019. The Perks of Offering the Right Rewards: An Exploration of Effective Reward Strategies in Crowdfunding. Dissertation, WU Wien. open access (Details)
2011 Wimmer, Harald. 2011. Einflussfaktoren auf die Akzeptanz von neuen Technologien am Beispiel Hybridauto. Dissertation, Institut für Marketing-Management. (Details)
  Kastner, Margit. 2011. e-ducation, examination & Learn@WU. Dissertation, Institute for Tourism and Leisure Studies. (Details)
  Keusch, Florian. 2011. Identifikation von Einflussfaktoren auf den Rücklauf und das qualitative Ergebnis von Webbefragungen. Dissertation, WU Wien. (Details)
2010 Hofer, Natalie. 2010. Die Bedeutung der Blickregistrierung für die Wirkungsmessung von visuellen Werbestimuli. Dissertation, Wirtschaftsuniversität Wien. (Details)
  Schlegl, Sandra. 2010. Der Nutzen der nonverbalen Einstellungsmessung für das Markencontrolling. Dissertation, Wirtschaftsuniversität Wien. (Details)
2008 Dickert, Stephan. 2008. Two Routes to the Perception of Need: The role of affective and deliberative information processing in pro-social behavior. Dissertation, University of Oregon. (Details)
  Kamleitner, Bernadette. 2008. Mental Ownership: An imagery content with consequences for consumer behavior. Dissertation, Department of Marketing Management, Vienna University of Economics and Business. (Details)
2006 Kamleitner, Bernadette. 2006. Mental Accounting Structures for Payment and Consumption: An Analysis in the Context of Consumer Credit. Dissertation, Department of Psychology, University of Vienna. (Details)
2001 Strebinger, A.. 2001. Der Marktführer-Effekt in der Produktbeurteilung: Vereinfachte Kaufentscheidungen in Abhängigkeit von Involvement, Markenbewußtsein und Produktwissen. Dissertation an der Wirtschaftsuniversität Wien (Details)