2016 Holweg, Christina. 2016. New Avenues in Retailing and Marketing - Inspiration for a Research Agenda. Habilitationsschrift, Department of Marketing. (Details)
2012 Koller, Monika. 2012. Methodological and content-related considerations in Marketing Research from a Consumer Neuroscience Perspective. Habilitationsschrift, WU Vienna. (Details)
2008 Teller, Christoph. 2008. Betriebswirtschaftliche Einkaufsstättenforschung im Spannungsfeld zwischen Marketing und Logistik. Habilitationsschrift, Institut für Handel und Marketing/Wirtschaftsuniversität Wien. (Details)
2007 Penz, Elfriede. 2007. Risk-Related Choice Processes in International Marketing – Explanatory Insights from a Socio-Economic Perspective. Habilitationsschrift, WU. (Details)
  Salzberger, Thomas. 2007. Scientific Measurement of Latent Variables in Marketing Research - an Alternative Framework. Habilitationsschrift, WU Wien. (Details)
2006 Ambos, Björn. 2006. The Knowledge Seeking Firm: Innovation, Strategy and Performance of Technology oriented MNCs. Habilitationsschrift, WU Wien. (Details)
2003 Reutterer, Thomas. 2003. Datenkompressionstechniken zur Komplexitätsbewältigung im Rahmen unternehmerischer Entscheidungsprozesse. Habilitationsschrift, Wirtschaftsuniversität Wien. (Details)
2000 Zins, Andreas. 2000. Entwurf eines integrierten Bewertungsmodells für Dienstleistungen. Habilitationskolloquium an der Wirtschaftsuniversität Wien, 4.7.2000 (Details)
  Wöber, Karl. 2000. Optimal Selection of Comparison Partners for Business Performance Studies. Habilitationskolloquium, Vienna University of Economics and Business Administration, Vienna, Austria, 27/06 (Details)