2016 Schneider, Anke. 2016. Farbeinflussfaktoren zur emotionalen Bildwirkung und ihre Bedeutung für das Retrieval von Tourismusbildern. Dissertation, Medieninformatik, TU Chemnitz. (Details)
2014 Loibl, Wilhelm. 2014. Semantics in Tourism. Dissertation, Institute for Service Marketing and Tourism. (Details)
  Löhndorf, Birgit. 2014. Antecedents and Consequences of Employee Brand- Building Behaviors: An Employee and Customer Perspective on Building Strong Service Brands. Dissertation, University of Vienna. (Details)
2011 Kastner, Margit. 2011. e-ducation, examination & Learn@WU. Dissertation, Institute for Tourism and Leisure Studies. (Details)
2010 Weismayer, Christian. 2010. Statische und longitudinale Zufriedenheitsmessung. Dissertation, Institute for Tourism and Leisure Studies, Vienna University of Economics and Business. (Details)
  Stangl, Brigitte. 2010. User-based website design in tourism with a special focus on web 2.0 websites. Dissertation, Institute for Tourism and Leisure Studies. (Details)
2006 Dickinger, Astrid. 2006. Mobile Service Usage: Antecedents and Behavioral Consequences of Perceived Quality in User Segments. Dissertation, Institute for Tourism and Leisure Studies. (Details)
2004 Wagner, D. 2004. Heterogene Daten unterschiedlicher Quellen: Eine Imageanalyse europäischer Städte. Dissertation, WU Wien (Details)
1997 Reutterer, Thomas. 1997. Neuronale Netzwerkverfahren als Ansatz zur Strukturierung und Segmentierung von Märkten - Eine empirische Analyse auf Basis von Haushaltspaneldaten. Dissertation, Wirtschaftsuniversität Wien, 398 S. (Details)
1990 Zins, A.. 1990. Alternative Datengewinnungsverfahren zur mutidimensionalen Skalierung im Vergleich; Fallbeispiel: Freizeiteinrichtungen. Dissertation, WU Wien (Details)