portrait photo

Stefan Wiesel-Severin

Mag.rer.soc.oec. Stefan Wiesel-Severin
Telephone:
+43 1 31336 4621
Email:
Contact information and photo taken from and editable at WU Directory.

CV

No curriculum entries found.

Researcher Identifier

    No researcher identifier found.

Awards and Honors

2013
Auszeichnung für Innovative Lehre
2011
Auszeichnung für Exzellente Lehre
2010
Auszeichnung für Innovative Lehre

Classifications

    No classifications found.

Expertise

    No expertises found.

Activities

No activities found.

Publications

Journal article

2010 Walter, Eva Margarete, Steyrer, Claudia, Wiesel, Stefan. 2010. Customer Satisfaction with Loyalty Card Programs in the Austrian Clothing Retail Sector - an Empirical Study of Performance Attributes using Kano´s Theory. European Retail Research 24 (1): 71-96. (Details)

Chapter in edited volume

2013 Wiesel, Stefan, Judt, Ewald, Reutterer, Thomas. 2013. Kopf oder Bauch? Zur Entscheidungsfindung im Management. In: … und schoppingcenter. Das Lesebuch und Nachdenkbuch, Hrsg. Schneider, Kurt, 240-247. Graz: Eigenverlag. (Details)
2010 Reutterer, Thomas, Wiesel, Stefan. 2010. Customer Relationship Management. In: Praxis der Organisationsanalyse: Anwendungsfelder und ihre Methoden, Hrsg. Wolfgang Mayrhofer, Michael Meyer, Stefan Titscher, 83-96. Wien u.a.: UTB. (Details)

Contribution to conference proceedings

2012 Zniva, Robert, Wiesel, Stefan, Cornelia, Kellner. 2012. 500.000, 50.000, or 50 Fans on Facebook - Is It of Any Avail?. In Proceedings of the 2012 Global Marketing Conference, Hrsg. KAMS, 1548-1548. Seoul: (Details)
2010 Wiesel, Stefan, Reutterer, Thomas. 2010. Handelsorientierte Markenbewertung. In Aktuelle Beiträge zur Markenforschung. Tagungsband des 3. Internationalen Markentags, Hrsg. Wolfgang Mayerhofer und Marion Secka, 211-222. Wiesbaden: Gabler. (Details)

Paper presented at an academic conference or symposium

2013 Wiesel, Stefan, Zniva, Robert. 2013. Does a Facebook Fanpage Boost Your Business?. 20th EIRASS Conference, Philadelphia, Vereinigte Staaten/USA, 07.07-10.07. (Details)
2012 Zniva, Robert, Wiesel, Stefan, Kellner, Cornelia. 2012. 500.000, 50.000, or 50 Fans on Facebook - Is It of Any Avail?. 2012 Global Marketing Conference, Seoul, Süd-Korea, 19.07.-22.07. (Details)
  Zniva, Robert, Wiesel, Stefan. 2012. Masse oder Klasse? Zum Wert von Fans auf Facebook. Handelsforschung 2012, Goettingen, Deutschland, 29.11. - 01.12. (Details)
  Ozimec, Ana-Marija, Natter, Martin, Reutterer, Thomas, Wagner, Udo, Wiesel, Stefan. 2012. Visual Decision Making Styles and Geographical Information Systems. Symposium on Quantitative Marketing and Marketing Management, Wien, Österreich, 19.10. (Details)
2009 Wiesel, Stefan, Reutterer, Thomas. 2009. Handelsorientierte Markenbewertung. 3. Internationaler Markentag, Wien, Österreich, 24.09.-25.09. (Details)

Poster presented at an academic conference or symposium

2009 Wiesel, Stefan. 2009. Segmenting and structuring markets using Configural Frequency Analysis (CFA). Österreichische Statistiktage 2009, Wien, Österreich, 21.09-23.09. (Details)

Media report

2015 Wiesel-Severin, Stefan, Zniva, Robert. 2015. Wirtschaftskammerpreis 2015: Wie wirken Fanseiten auf Facebook? (Details)

Projects

2016
The Impact of Global Megatrends on Hidden Champions (2016-2016) (Details)
2015
What is the value of a fanpage? – An empirical investigation (Details)
Brand Value "Urlaub in Österreich" (2015-2017) (Details)