portrait photo

Cordula Cerha

Dr.rer.soc.oec. Cordula Cerha
Telephone:
+43 1 31336 5824
Email:
About me:
[Personal website ](https://www.wu.ac.at/en/retail/about-us/team/cordula-cerha/)
Contact information and photo taken from and editable at WU Directory.

CV

since 2016
Post-Doc Institute for Retailing & Marketing, Department Marketing, WU Wien
since 2002
Managing director of CMC Consultants
since 2000
Lecturer at the Institute for Graphics and Advertising at the University of Applied Arts der Universität für angewandte Kunst
1998-2002
Head of the Marketing & Sales Study Programme at University of Applied Sciences for Management and Communication
1997
Research and Teaching Associate at the Institute for Retailing and Marketing at WU Vienna
since 1996
Lecturer at the Institute for Retailing & Marketing at WU Vienna

Researcher Identifier

    No researcher identifier found.

Awards and Honors

2001
Rudolf Sallinger Preis
2000
Ernennung zur Fachhochschul-Professorin
1999
Wiener Preis für Handelsforschung

Classifications

Expertise

    No expertises found.

Activities

Position in scientific committee
  2015-2018 KMU Forschung Austria - Assoziertes Mitglied, beratende Funktion im Rahmen der Generalversammlung
  2003 WU Wien - Mitglied der Peer-Group zur Evaluierung der Abteilung Handel & Marketing an der Wirtschaftsuniversität Wien
Position in jury, advisory board, curatorship
  2001 Vergabe des Wiener Preises für Handelsforschung und Publizistik - Jurymitglied
Positions in public advisory boards, Consultant
  since 2018 Wettbewerbskommission im Auftrag der Bundeswettbewerbsbehörde oder des Bundesministers für Wirtschaft und Arbeit - Ersatzmitglied
  2001 ECR Österreich Academic Partnership - Co-Chair der ECR Academic Partnership der österreichischen ECR Initiative
Academic advisor
  since 2018 ECR Österreich Academic Partnership - Kooperationsbeauftragte des Instituts für Handel & Marketing, WU Wien
  2016-2018 Singapore Management University - Kooperationsbeauftragte der WU Wien
  since 2016 National University of Singapore - Kooperationsbeauftragte der WU Wien
  since 2016 Nanyang University Singapore - Kooperationsbeauftragte der WU Wien

Publications

Book (monograph)

1997 Kotzab, Herbert, Schnedlitz, Peter, Cerha, Cordula. 1997. Direkt- und Strukturvertrieb - eine kritische Bestandsaufnahme. Wien: - (Details)

Journal article

1999 Schnedlitz, Peter, Cerha, Cordula. 1999. Retail Planning Environment: Austria. European Retail Digest. (Details)
1997 Kotzab, Herbert, Schnedlitz, Peter, Cerha, Cordula. 1997. Direkt- und Strukturvertrieb - Begriffserklärung und empirische Bestandsaufnahme. der markt - International Journal of Marketing (eingestellt 2013). (Details)

Chapter in edited volume

2008 Cerha, Cordula. 2008. Betriebswirtschaft aus Sicht des Marketing. In: BWL kompakt - Die 100 wichtigsten Themen der Betriebswirtschaftslehre, Hrsg. Christian Kreuzer, 209-239. Wien: Linde. (Details)
1999 Kotzab, Herbert, Schnedlitz, Peter, Cerha, Cordula. 1999. Betriebstypenspezifische Einkaufsstättenwahl und Nahversorgungsproblematik. In: Handelsforschung 1999/2000: Verhalten im Handel und gegenüber dem Handel. , Hrsg. Trommsdorff, Volker , 423-440. Wiesbaden: Springer. (Details)

Contribution to conference proceedings

2018 Cerha, Cordula, Nindl, Fabian. 2018. Customer Journeys of Gift Buyers in a Multichannel Environment. In Colloquium on European Research in Retailing 2018, Hrsg. Christoph Teller, Xavier Brusset, Herbert Kotzab, 298-302. Guildford: None. open access (Details)
  Nindl, Fabian, Cerha, Cordula, Schnedlitz, Peter. 2018. Making every step count - customer journeys and involvement in sports retailing . In 25th Recent Advances In Retailing And Services Science, Hrsg. Harry Timmermans, 74-74. Madeira: None. (Details)

Paper presented at an academic conference or symposium

2019 Nindl, Fabian, Cerha, Cordula. 2019. "How Often Do Your Kids Have Fast Food For Lunch?" Gaining Insights When Marketing a Sensitive Product to a Vulnerable Target Group. Academy of Marketing Science - World Marketing Congress, Edinburgh, Großbritannien, 09.07-12.07. (Details)
2018 Cerha, Cordula, Nindl, Fabian. 2018. Customer Journeys of Gift Buyers in a Multichannel Environment. CERR 2018 - Colloquium on Eurpean Research in Retailing , Guildford, Surrey, Großbritannien, 11th - 13th July 2018. (Details)
  Nindl, Fabian, Cerha, Cordula, Schnedlitz, Peter. 2018. Game, Set, Sale! The Impact of Involvement on Customer Journeys in Sports Retailing. 2018 AMA Winter Academic Conference, New Orleans, Vereinigte Staaten/USA, 22.02-25.02. (Details)
  Nindl, Fabian, Schnedlitz, Peter, Cerha, Cordula. 2018. Making every step count - customer journeys and involvement in sports retailing . 25th Recent Advances In Retailing And Services Science, Hrsg. Harry Timmermans, Madeira, Portugal, 16.07-19.07. (Details)

Research report, expert opinion

1998 Reutterer, Thomas, Schnedlitz, Peter, Cerha, Cordula. 1998. Probleme im Bereich Nahversorgung. Wien:Wirtschaftsuniversität Wien. (Details)

Magazine/newspaper article

2018 Cerha, Cordula. 2018. Einkaufserlebnis braucht Stores – Was der Besuch im Geschäft für die Marke bewirken kann. Regal, 31.10.18 (Details)
2017 Cerha, Cordula. 2017. Geschenkkäufer suchen Convenience … … und finden sie online. Regal, 04.12.17 (Details)
  Cerha, Cordula. 2017. Einkauf im Tankstellenshop: Welche Erlebnisse bietet der "Retter in der Not"? Regal, 01.03.17 (Details)
2016 Cerha, Cordula. 2016. Für jede Geldbörse das Richtige? Regal, 04.01.16 (Details)
2014 Cerha, Cordula. 2014. Supermarkt = Super Marke? . Regal, 01.06.14 (Details)
2013 Cerha, Cordula. 2013. Bedeutung und Herausforderung des Erfolgsnachweises im Marketing. Regal, 01.03.13 (Details)
2012 Cerha, Cordula. 2012. Im Kopf des Konsumenten - von Neuromarktforschung und Neuromarketing. Regal, 02.04.12 (Details)
2011 Cerha, Cordula. 2011. Einflussreich und anspruchsvoll - die Konsumenten von morgen wollen umworben werden. Regal, 01.03.11 (Details)

Unpublished lecture

2007 Schnedlitz, Peter, Cerha, Cordula. 2007. Spielregeln für die EURO 2008 - Vorbereitung der Wiener Wirtschaft. Wirtschaftskammer Wien, Wien, 09.05. (Details)

Projects

2019
Shoe sales in mutli-channel environments (2019-2019) (Details)
2018
Brand Experience at the Point of Sale (2018-2018) (Details)
Customer Experience at discount stores (2018-2019) (Details)
2017
Customer journeys in sports retailing (2017-2017) (Details)
Children as consumers - challenges in the fast food industry (2017-2018) (Details)