fallback portrait photo

Nicole Rychly-Resetar

Mag.rer.soc.oec. Nicole Rychly-Resetar
Telephone:
+43 1 31336 4784
Email:
Contact information and photo taken from and editable at WU Directory.

CV

2012
Teaching and Research Associate

Researcher Identifier

    No researcher identifier found.

Awards and Honors

No awards found.

Classifications

Expertise

    No expertises found.

Activities

No activities found.

Publications

Book (monograph)

2013 Schnedlitz, Peter, Harrauer, Verena, Rychly, Nicole. 2013. Der Bierkauf: Einzelflasche, 6er-Träger oder doch die Kiste? Bd. 81. Wien: Eigenverlag Institut für Handel und Marketing. (Details)

Chapter in edited volume

2016 Harrauer, Verena and Rychly, Nicole and Schnedlitz, Peter. 2016. Digitalisierung im Rahmen der Servicetransformation im Handel. In: Servicetransformation. Entwicklung vom Produktanbieter zum Dienstleistungsunternehmen. Forum Dienstleistungsmanagement, Hrsg. Manfred Bruhn, Karsten Hadwich , S. 281-306. Wiesbaden: Springer Gabler. (Details)
2012 Schnedlitz, Peter, Lienbacher, Eva, Rychly, Nicole. 2012. Dynamik im Handel: Vom Fachgeschäft zum Fachmarkt. In: Handbuch Handel, Hrsg. Joachim Zentes, Bernhard Swoboda, Dirk Morschett, Hanna Schramm-Klein, xx-xx. Wiesbaden: Gabler. (Details)

Contribution to conference proceedings

2013 Lienbacher, Eva, Holweg, Christina, Rychly, Nicole, Schnedlitz, Peter. 2013. CSR in Food Retailing: What's Really on Customers' Minds?. In AMA Winter Marketing Educators’ Conference 2013 Challenging the Bounds of Marketing Thought. AMA Educators Proceedings, Volume 24, Hrsg. Aric Rindfleisch, Jim Burroughs, 235-243. Las Vegas, Nevada, USA: American Marketing Association. (Details)

Paper presented at an academic conference or symposium

2013 Lienbacher, Eva, Holweg, Christina, Rychly, Nicole, Schnedlitz, Peter. 2013. CSR in Food Retailing: What's Really on Customers' Minds?. AMA 2013 Winter Marketing Educators’ Conference, Las Vegas, Vereinigte Staaten/USA, 15.-17.2.2013. (Details)
  Rychly, Nicole, Andrijanic, Maja. 2013. Kids and their Virtual Online-Purchase Behaviour. International Colloquium on Kids and Retailing, Paris, Frankreich, 13.06.-14.06.. (Details)

Research report, expert opinion

2015 Harrauer, Verena, Rychly, Nicole, Schnedlitz, Peter. Erscheinend. Webshop oder Supermarkt? - Wie Bio-Obst und Gemüse eingekauft werden. Wien: (Details)
  Harrauer, Verena, Rychly, Nicole, Schnedlitz, Peter. 2015. Always in Touch with SPAR. Wien:Handel und Marketing. (Details)
2014 Harrauer, Verena, Rychly, Nicole, Schnedlitz, Peter. 2014. Mit Farbe zu mehr Erfolg - in Kooperation mit L'Oreal Österreich. Wien: Handel & Marketing. (Details)
2013 Schnedlitz, Peter, Harrauer, Verena, Rychly, Nicole. 2013. Der Bierkauf - Einzelflasche, 6er-Träger oder doch die Kiste?. Wien: WU Wien. (Details)

Diploma thesis

2007 Rychly, Nicole. 2007. Analyse der Marktchancen für das Notrufsystem be safe der Siemens AG Österreich als Innovation im österreichischen Seniorentourismus. Diplomarbeit, Institut für Handel und Marketing. (Details)

Projects

2016
Evaluating Corporate Social Responsibility (CSR) at the Point of Sale: From the New Parents Perspective (2016-2017) (Details)