Classification: 6636: Semiotics

Publications

Journal article

2015 Sing, Christine Simone. 2015. 'My own summary is definitely less scientific but more easy to grasp': ESP writing and disciplinary identity. FLuL – Fremdsprachen Lehren und Lernen 44 (1): S. 82-96. (Details)
2011 Stegu, Martin. 2011. Postmodern (applied) linguistics. Semiotica 183 (1/4): 129-139. (Details)

Chapter in edited volume

2017 Handler, Peter. 2017. Company websites. In: Handbook of Business Communication. Linguistic Approaches, Hrsg. Gerlinde Mautner and Franz Rainer (with Christopher Ross), 175-196. Boston/Berlin: DeGruyter Mouton. (Details)
  Sing, Christine Simone. 2017. English as a lingua franca in International Business Contexts. Pedagogical Implications for the Teaching of English for Specific Business Purposes. In: Handbook of Business Communication Linguistic Approaches, Hrsg. Rainer, Franz; Mautner, Gerlinde, 319-355. Berlin: De Gruyter Mouton. (Details)
  Sing, Christine Simone. 2017. “Same same, but different?” Gender-based variation in business student writing. In: Ceci n'est pas une festschrift Texte zur Angewandten und Romanistischen Sprachwissenschaft für Martin Stegu, Hrsg. Peter Handler, Klaus Kaindl, Holger Wochele, 95-111. Berlin: Logos. (Details)
2016 Sing, Christine Simone. 2016. Writing for specific purposes: Developing business students’ ability to ‘technicalize’. In: Developing and Assessing Academic and Professional Writing Skills, Hrsg. Göpferich, Susanne; Neumann, Imke, S. 15-45. Frankfurt/Main: Peter Lang Europäischer Verlag der Wissenschaften. (Details)

Contribution to conference proceedings

2017 Sing, Christine Simone. 2017. Zum Erwerb wissenschaftlicher Textkompe-tenz in der Wirtschaftssprache Englisch. In Symposium Sprachlehr/lernforschung in Österreich – 10 Jahre ÖGSD, Hrsg. Christiane Dalton-Puffer, Klaus-Börge Boeckmann und Barbara Hinger , 25-31. Graz: None. (Details)

Paper presented at an academic conference or symposium

2018 Perez Canizares, Pilar. 2018. Visualizar la Responsabilidad Social Corporativa: el ejemplo del grupo Inditex. XVI Encuentro Internacional del GERES «La comunicación especializada en el aula de español» Centro Universitario CIESE-Comillas / GERES, Comillas, Spanien, 21.06.-23.06. (Details)
2017 Sing, Christine Simone. 2017. ESP writing: Developing business students’ ability to technicalize. FACES OF ENGLISH 2: TEACHING AND RESEARCHING ACADEMIC AND PROFESSIONAL ENGLISH, Hongkong, China, 01.06.-03.06. (Details)
  Sing, Christine Simone. 2017. Intertextuality in pedagogic genres: Examining the influence of genre- and task-based factors on source-based business writing. 4th LEARNER CORPUS RESEARCH CONFERENCE, Bolzano/Bozen, Italien, 05.10.-07.10. (Details)
  Sing, Christine Simone. 2017. Zum Erwerb wissenschaftlicher Textkompetenz in der englischen Wirtschaftssprache: Eine korpusgestützte Analyse intertextueller Verfahren zur Herstellung von Technizität in studentischen Texten aus der Betriebswirtschaftslehre. Symposium 10 Jahre ÖGSD Sprachlehr/lernforschung, Wien, Österreich, 19.05. (Details)
2016 Sing, Christine Simone. 2016. Intertextuelle Verfahren zur Herstellung von Technizität in studentischen Texten aus dem Bereich der Betriebswirtschaftslehre. Zitat, Referenz, Plagiat und andere Formen der Intertextualität, 6. internationaler Kongress des Forums wissenschaftliches Schreiben, Konstanz, Deutschland, 10.06.-11.06. (Details)
  Sing, Christine Simone. 2016. The influence of task-based factors on L2 writing assignments – Corpus-based evidence from ESP learner language. TaCL 12 Teaching and Language Corpora, Giessen, Deutschland, 20.07.-23.07. (Details)
2015 Sing, Christine Simone. 2015. Pronominal self-reference in business student writing: Is writer visibility a matter of language or discipline? Learner Corpus Research, Nijmegen, Niederlande, 11.09.-13.09. (Details)
2014 Sing, Christine Simone. 2014. Academic Discourse Analysis (ADA): The Missing Link in the Study of Academic (Writing) Practices. The fifth international conference of CADAAD, Budapest, Ungarn, 01.09 – 03.09. (Details)
  Sing, Christine Simone. 2014. Writing for a purpose: Developing business students' ability to 'technicalise' in specialised discourse. Kongress der Gesellschaft für Angewandte Linguistik (GAL), ‘Angewandte Linguistik in der Lehre - Angewandte Linguistik lehren’, Marburg, Deutschland, 16.09 - 19.09. (Details)

Poster presented at an academic conference or symposium

2017 Sing, Christine Simone. 2017. Zum Erwerb wissenschaftlicher Textkompetenz in der englischen Wirtschaftssprache Eine korpusgestützte Analyse intertextueller Verfahren zur Herstellung von Technizität in studentischen Texten aus der Betriebswirtschaftslehre . Symposium Sprachlehr/lernforschung in Österreich – 10 Jahre ÖGSD, Wien, Österreich, 19.05. (Details)

Book or article review

2017 Sing, Christine Simone. 2017. Book review. Besprechung von Framing the Rhetoric of a Leader. An Analysis of Obama¿s Election Campaign Speeches. von Marta Degani. Presidential Studies Quarterly 47 (3), 606-607. (Details)

Master thesis

1999 Sing, Christine Simone. 1999. The Acquisition of the Passive Voice. . Masterarbeit, Ruprecht-Karls-Universität Heidelberg. (Details)

Unpublished lecture

2015 Hoffmann, Edgar. 2015. Das Bild des Westens vom Business in Russland. SIETAR Culture Talk Interkulturelle Businesskommunikation in Russland:, Wien, 20.01. (Details)
  Sing, Christine Simone. 2015. „Ein Wissenschaftler [sic] sagt nicht ‚ich‛‟. Zur Konstruktion von Autorschaft in Wissenschaftstexten – Eine korpuslinguistische Untersuchung. Linguistikzirkel der Wirtschaftsuniversität Wien, Wien, 13.01. (Details)

Projects

2011
Russian Corporate Communication: A Discourse Analysis (2011-2014) (Details)
  • Lick, Erhard (Former researcher)
  • Sing, Christine Simone (Former researcher)