Classification: 5803: Educational research

Publications

Book (monograph)

2017 Nairz-Wirth, Erna, Lessky, Franziska, Fraisl, Melanie. 2017. Evaluierung der modularen Oberstufe am Gymnasium Draschestraße. Ergebnisse einer vergleichenden Fallstudie. Studie im Auftrag der Arbeiterkammer Wien. Wien: Abteilung für Bildungswissenschaft, Wirtschaftsuniversität Wien. open access (Details)
  Downes, Paul, Nairz-Wirth, Erna, Rusinaitė, Viktorija. 2017. Structural indicators for inclusive systems in and around schools. Luxembourg: Publications Office of the European Union. open access (Details)
2012 Skala, Franz-Karl. 2012. BHS- und Bachelor-Absolvent/inn/en im Wettbewerb? Eine Standortbestimmung.. Wien: Manz Verlag Schulbuch. (Details)
2000 Dawid, Evelyn, Mosser, Alois. 2000. Spondeo. Die Absolventen der k.k. Exportakademie, der Hochschule für Welthandel und der Wirtschaftsuniversität Wien. Wien: Ueberreuter. (Details)

Journal article

2019 Nairz-Wirth, Erna, Feldmann, Klaus. 2019. Teacher professionalism in a double field structure. British Journal of Sociology of Education. 1-14. open access (Details)
2018 Downes, Paul, Anderson, Jim, Nairz-Wirth, Erna. 2018. Conclusion: Developing conceptual understandings of transitions and policy implications. European Journal of Education, 53, (4) (Details)
  Downes, Paul, Nairz-Wirth, Erna, Anderson, Jim. 2018. Editorial: Reconceptualising system transitions in education for marginalised and vulnerable groups. European Journal of Education, 53, (4) (Details)
  Zeeh, Julia, Ledermüller, Karl, Kobler-Weiß, Michaela. 2018. Evaluierung von Motivationsschreiben als Instrument in universitären Aufnahmeverfahren. Zeitschrift für Hochschulentwicklung. 13 (4), 227-250. open access (Details)
  Nairz-Wirth, Erna. 2018. Professioneller Habitus. SchulVerwaltung. Zeitschrift für Schulentwicklung und Schulmanagment, 6, (5), 155-156. (Details)
2017 Nairz-Wirth, Erna, Feldmann, Klaus, Spiegl, Judith. 2017. Habitus conflicts and experiences of symbolic violence as obstacles for non-traditional students. European Educational Research Journal 16 (1), 12-29. (Details)
2016 Nairz-Wirth, Erna. 2016. Distributed Leadership oder das Ende der einsamen Führungskraft. Journal Fortbildung BMHS-Wien , 10-10. (Details)
  Nairz-Wirth, Erna, Feldmann, Klaus. 2016. Teachers' views on the impact of teacher-student relationships on school dropout: a Bourdieusian analysis of misrecognition. Pedagogy, Culture & Society 25 (1), 121-136. (Details)
  Angel, Stefan. 2016. The Effect of Over-Indebtedness on Health: Comparative Analyses for Europe. Kyklos 69 (2), 208-227. (Details)
2015 Nairz-Wirth, Erna. 2015. Verringerung der Schulabbruchraten als Kennzeichen guter Schul- und Bildungsqualität. Journal Fortbildung BMHS-Wien S. 50-50. (Details)
  Waginger, Eva. 2015. Waginger, Eva. 2013. Veraltet aber aktuell: die geplante Obsoleszenz. Forum Ware 43, 37-41. (Details)
2012 Müller Kmet, Bernadette. 2012. Universitäten in Afrika. Aufbau - Chancen und Probleme - ein Erfahrungsbericht.. Soziologie (5): 6-9. (Details)
2010 Heiser, Jan Christoph. 2010. Fremd ist der Fremde nur in der Fremde - Fremdheit als Ferment interkultureller Bildung. Pädagogische Rundschau 64 (4): 391-403. (Details)
2009 Nairz-Wirth, Erna. 2009. Lehramtsstudienrichtungen im universitären Feld. Erziehung und Unterricht 09 (1-2), 198-205. (Details)
2007 Hauer, Erich, Schneider, Anna, Vsetecka, Manuela. 2007. Evaluierung der Einführung eines Bildungsstandardmodells. WissenPlus 4 (06/07): VII-VIII. (Details)

Chapter in edited volume

2019 Nairz-Wirth, Erna. 2019. Übergang und Bildung. In: Bildungsbenachteiligung. Positionen, Kontexte und Perspektiven, Hrsg. Elisabeth Niederer, Norbert Jäger, 100-114. Innsbuck, Wien, Bozen: Studienverlag. (Details)
  Buber, Renate, Ivanova, Ekaterina, Mackerle-Bixa, Stefanie, Meyer, Michael, Rameder, Paul. 2019. Volunteering@wu: implementing community service learning in Austria. In: University and Society: Inderdependencies and Exchange, Hrsg. Ágnes Kövér & Gaby Franger, 180-198. Cheltenham: Edward Elgar Publishing. (Details)
2018 Cursio, Michael, Kenner, Alessandra, Geissler, Gerhard, Skala, Franz-Karl. 2018. Train the trainers – Define and depart Skills and Competences for high level quality teaching within and outside the University. In: Erasmus+ in Uzbekistan, Hrsg. National Erasmus+ Office in Uzbekistan, 50-57. Tashkent: - (Details)
2017 Schachermayer-Sporn, Barbara. 2017. Competition in Higher Education. In: Encyclopedia of International Higher Education Systems and Institutions, Hrsg. Pedro Nuno Teixeira, Jung Cheol Shin, 1-6. Dordrecht: Springer International Publishing. (Details)
2016 Skala, Franz-Karl. 2016. Perspektiven kaufmännischer und wirtschaftsberuflicher Schulen vor dem Hintergrund rückläufiger Schüler/innenzahlen. In: Facetten der Entrepreneurship Education, Hrsg. Bettina Greimel-Fuhrmann/Richard Fotmüller, S. 351-360. Wien: Manz Verlag Schulbuch. (Details)
2014 Lueger, Manfred, Vettori, Oliver. 2014. Finding Meaning in Higher Education: A Social Hermeneutics Approach to Higher Education Research. In: Theory and Method in Higher Education Research II, Hrsg. Huisman Jeroen, Thight Malcolm, 23-42. Bingley UK: Emerald. (Details)
2013 Waginger, Eva, Zolotova, Svetlana , Kollmann, Karl. 2013. Задачи современного товароведения (Bildungsaufgaben einer zeitgemäßen Warenlehre). In: Современная экономика: концепции и модели инновационного, Hrsg. Plekhanov Russian University of Economics, 260-265. Москва: - (Details)
2012 Aff, Josef, Schwarzl, Christoph. 2012. Evaluation beruflicher Handlungskompetenz in der universitären Bildung zwischen Rhetorik und Realismus. Exemplarische Veranschaulichung anhand des Masterstudiums Wirtschaftspädagogik an der WU Wien. In: Evaluation als Herausforderung in der Berufsbildung und Personalentwicklung, Hrsg. Gerhard Niedermair, 333-349. Linz: Trauner. (Details)
  Andergassen, Monika, Moore, David, Gorra, Andrea, Behringer, Reinhold. 2012. Students and Blogging: How to Map the Informal Learning Process?. In: Leading Issues in e-Learning Research, Hrsg. Melanie Ciussi, Erik Gebers Freitas, 97-116. Reading, UK: Academic Publishing Limited. (Details)
2010 Rechberger, Johanna. 2010. Bruchlandung oder Steigflug der HAS? Reformvorschläge für die Handelsschule auf Basis empirischer Befunde. In: Wirtschaftsdidaktik - Eine Tour d'Horizon von den theoretischen Grundlagen bis zur praktischen Anwendung. Festschrift für Josef Aff zum 60. Geburtstag, Hrsg. Richard Fortmüller, Bettina Greimel-Fuhrmann, 261-270. Wien: Manz. (Details)
2007 Sporn, Barbara. 2007. Informationstechnologie und NPOs. In: Handbuch der Nonprofit Organisation (4. Auflage), Hrsg. Christoph Badelt, Michael Meyer, Ruth Simsa, 362-375. Stuttgart: Schäffer Poeschel. (Details)
  Sporn, Barbara. 2007. University Adaptation and Gender Equality: A Case Study of the Vienna University of Economics and Business Administration. In: Women, Universities, and Change: Gender Equality in the European Union and the United States, Hrsg. Mary Ann Danowitz Sagaria, 73-89. Oxford: Palgrave Macmillan. (Details)
2006 Sporn, Barbara. 2006. Governance and Administration: Organizational and Structural Trends. In: International Handbook of Higher Education , Hrsg. James J. F. Forest, Director Philip G. Altbach, 141-157. Dordrecht: Springer. (Details)
2003 Sporn, Barbara. 2003. Management in Higher Education: Current Trends and Future Perspectives in European Colleges and Universities. In: The dialogue between higher education research and practice: 25 Years of EAIR, Hrsg. Roddy Begg, 97-107. Dordrecht: Springer. (Details)
  Sporn, Barbara. 2003. Trends relating to higher education reform in Europe: an overview. In: Globalization and Reform in Higher Education, Hrsg. Heather Eggins, 117-131. Berkshire: Open University Press. (Details)
2001 Sporn, Barbara. 2001. Universities and Science and Technology: Europe. In: International Encyclopedia of the Social & Behavioral Sciences, Hrsg. Neil J. Smelser, Paul B. Baltes, 15974-15978. Oxford: Elsevier. (Details)

Contribution to conference proceedings

2018 Limaj, Everist, Bilali, Edona. 2018. Examining Digital Technology Constrains on Higher Education in Developing Countries Through the Lens of the Capability Approach. In The 22nd Pacific Asia Conference on Information Systems (PACIS), Hrsg. Masaaki Hirano, Michael Myers, Kyoichi Kijima, 1236-1247. Yokohama, Japan: AIS Association for Information Systems. open access (Details)
2017 Feurstein, Michael Sebastian. 2017. Erklärvideos von Studierenden und ihr Einsatz in der Hochschullehre. In Bildungsräume - Proceedings der 25. Jahrestagung der Gesellschaft für Medien in der Wissenschaft (GMW), Hrsg. Christoph Igel, 103-109. Chemnitz: Waxmann. open access (Details)
2012 Lunda, Vivien, Treberspurg, Martin, Neururer, Christoph. 2012. Green.Building.Solutions Summer University Vienna - An education program for international participants.. In Green Lines Institute for Sustainable Development , BSA 2012 – Proceedings of the 1st International Conference on Building Sustainability Assessment, Hrsg. BSA2012, 805-811. Porto: (Details)
2010 Andergassen, Monika, Moore, David, Gorra, Andrea, Behringer, Reinhold. 2010. Students and Blogging: How to Map the Informal Learning Process?. In Proceedings of the 9th European Conference on e-Learning, Hrsg. Paula Escudeiro, 19-28. Porto: Academic Publishing Limited. (Details)
2009 Andergassen, Monika, Behringer, Reinhold, Finlay, Janet, Gorra, Andrea, Moore, David. 2009. Weblogs in Higher Education - Why Do Students (Not) Blog?. In 4th Confeence on e-Learning, Hrsg. Florin Salajan, 509-517. Toronto: Academic Publishing Limited. (Details)

Paper presented at an academic conference or symposium

2018 Nairz-Wirth, Erna, OShea, Sarah, Reay, Diane, Carrasco, Silvia. 2018. Capability and Habitus: Critical perspectives on widening participation, social mobility and student persistence within global higher education settings. Symposium at the European Conference on Educational Research (ECER), Bolzano, Italien, 03.09.-07.09. (Details)
  Limaj, Everist. 2018. Examining Digital Technology Constrains on Higher Education in Developing Countries Through the Lens of the Capability Approach. The 22nd Pacific Asia Conference on Information Systems (PACIS), Yokohama, Japan, 26.06-30.06. (Details)
  Angel, Stefan, Bittschi, Benjamin. 2018. Inequality in Earnings, Income and Consumption: A European comparison. NOeG 2018, Wien, Österreich, 10.05.--11.05. (Details)
  Ledermüller, Karl, Zeeh, Julia. 2018. Potential von unstrukturierten Daten im universitären Qualitätsmanagement. 5. Internationalen Tagung des Österreichischen Netzwerks für Qualitätsmanagement und Qualitätsentwicklung an Hochschulen, Graz, Österreich, 04.02.-05.02. (Details)
  Nairz-Wirth, Erna, Feldmann, Klaus, Gitschthaler, Marie. 2018. Qualitative Relational Analysis of Early School Leaving. European Conference on Educational Research (ECER), Bolzano, Italien, 03.09.-07.09. (Details)
  Posch, Katharina. 2018. Social Selectivity In Higher Education: How Do Access Restrictions Effect The Social Composition Of Student Beginners And Graduates? European Conference on Educational Research (ECER) 2018, Emerging Researchers Conference, Bozen/Bolzano, Italien, 03.09.-04.09. (Details)
  Posch, Katharina, Thaler, Bianca. 2018. The social dimension of access restrictions: More social selectivity in access to higher education, but less during studies? 40th Annual EAIR Forum 2018 Budapest, Budapest, Ungarn, 26.08.-29.08. (Details)
  Angel, Stefan, Humer, Stefan, Disslbacher, Franziska, Schnetzer, Matthias. 2018. What Did You Really Earn Last Year? Empirische Untersuchung von Messfehlern bei Einkommensbefragungen. ESPAnet Austria 2018, Linz, Österreich, 05.04.--06.04. (Details)
2017 Posch, Katharina. 2017. Auswirkungen der Einführung von Aufnahmeverfahren an Universitäten auf die Durchmischung nach sozialer Herkunft unter Studierenden sowie unter AbsolventInnen. Research Conference of ESPAnet Austria, Wien, Österreich, 20.04.-21.04. (Details)
  Posch, Katharina. 2017. Auswirkungen der Einführung von Zugangsbeschränkungen an österreichischen Universitäten auf die soziale Ungleichheit im Hochschulbereich. Erste Tagung des Österreichischen Netzwerks für Hochschulforschung, Vienna, Austria, 04.12.-05.12. (Details)
  Posch, Katharina. 2017. Auswirkungen der Einführung von Zugangsbeschränkungen an österreichischen Universitäten auf die soziale Ungleichheit im Hochschulbereich. Kongress der Österreichischen Gesellschaft für Soziologie, Graz, Austria, 07.12.-09.12. (Details)
  Nairz-Wirth, Erna. 2017. Dropout of Non-traditional students - a matter of failed transition? Transitions, career learning and career management skills, Stockholm, Schweden, 19.10.-20.10. (Details)
  Feurstein, Michael Sebastian. 2017. Erklärvideos von Studierenden und ihr Einsatz in der Hochschullehre. 25. Jahrestagung der Gesellschaft für Medien in der Wissenschaft (GMW), Chemnitz, Germany, 05.09.2017 - 08.09.2017. (Details)
  Ledermüller, Karl, Zeeh, Julia, Kobler-Weiß, Michaela. 2017. Getting out of the maze! Designing successful learning environments while navigating with Big Data. EAIR 39th Annual Forum in Porto, Portugal, Porto, Portugal, 03.09.-06.09. (Details)
  Nairz-Wirth, Erna. 2017. Habitus conflicts and experiences of symbolic violence as obstacles for non-traditional students. 5. Jahrestagung 2017. AQ Austria, Wien, Österreich, 27.09.2017. Invited Talk (Details)
  Nairz-Wirth, Erna. 2017. Inclusive Systems in Education. Launch of report on inclusive education systems published by the European Union, Dublin, Irland, 21.09. Invited Talk (Details)
  Keller, Philipp, Ledermüller, Karl. 2017. Optimizing impact of IQA toolkits: an analytical framework for an impact oriented IQA portfolio. 12th European Quality Assurance Forum, Riga, Lettland, 23.11-25.11. (Details)
  Angel, Stefan. 2017. Persistent household over-indebtedness and exits from over-indebtedness. Evidence from EU-SILC. BSA Annual Conference 2017, Manchester, Großbritannien, 04.04.-06.04. (Details)
  Finsterwald, Monika, Ledermüller, Karl, Overberg, Jasmin, Zeeh, Julia, Bergsmann, Evelyn. 2017. The European Toolkit for Internal Quality Management in Competence-Based Higher Education. An application-oriented workshop. 12th European Quality Assurance Forum, Riga, Lettland, 23.11-25.11. (Details)
  Kohlenberger, Judith. 2017. Was Geflüchtete des Herbsts 2015 mitbringen: Bildung, Humankapital & Zukunftspläne: Ausgewählte Ergebnisse aus dem Displaced Persons in Austria Survey (DiPAS). Flucht und Bildung, Wien, Österreich, 10.11.-11.11. Invited Talk (Details)
2016 Schachermayer-Sporn, Barbara. 2016. External Drivers for University Reform: The Case of Business Schools' Governance Relating to Performance. Gesellschaft für Hochschulforschung, Jahrestagung, München, Deutschland, 07.04.-08.04. (Details)
  Sporn, Barbara, Rhoades, Gary. 2016. Global Positioning Strategy in Marketing to International Students, Anglo-American and Central European Style. ASHE Association for the Study of Higher Education, Annual Meeting, Columbus, Vereinigte Staaten/USA, 09.11.-12.11. (Details)
  Sporn, Barbara. 2016. Governance and Performance? New Business Models for Business Schools in Europe. CHER Consortium of Higher Education Researchers, Annual Conference, Cambridge, Großbritannien, 05.09.-07.09. (Details)
  Angel, Stefan. 2016. Smart Phones - Financially smart adolescents? A randomized controlled trial on the impact of new (and old) media tools on personal finance. Experimental Finance 2016, Mannheim, Deutschland, 08.06.-10.06. (Details)
2015 Angel, Stefan, Heuberger, Richard, Lamei, Nadja. 2015. Using register data in income statistics in the Austrian EU-SILC: (Why) do people get poorer?. 6th Conference of the European Survey Research Association (ESRA), Reykjavik, Island, 13.07-17.07. (Details)
2013 Waginger, Eva. 2013. The decoupling of products from economic science. International symposium :the Economic Crisis: time for a paradigm shift towards a systems approach, Valencia, Spanien, 24.01.-25.01.. (Details)
2012 Müller Kmet, Bernadette. 2012. Die Situation von Studierenden in Sub-Sahara Afrika: Eine Fallstudie an der St. Augustine University of Tanzania. Frühjahrstagung der Sektion Entwicklungssoziologie/Sozialanthropologie (ESSA) der Deutschen Gesellschaft für Soziologie (DGS): Bildung im Globalen Süden: Institutionen, Akteure, Praktiken, Modelle, Mainz, Deutschland, 10.05.-12.05.. (Details)
  Müller Kmet, Bernadette. 2012. Study Conditions at a Privat University in Tanzania: A Perspective on Students' Experieces. Conference on the Role of Private Universities in Higher Education in Africa, Addis Abeba, Äthiopien, 08.08-10.08.. (Details)
2010 Angel, Stefan, Dünser, Lukas. 2010. Parental educational background and Lower Secondary School degrees as factors of tertiary educational stratification in Austria.. Sociology of Education Research Network. European Sociological Association. Midterm Conference 2010, Athen, Griechenland, 30.09.-01.10.. (Details)
  Angel, Stefan, Gottwald, Regina. 2010. Stratification and student employability. Sociology of Education Research Network. European Sociological Association. Midterm Conference 2010, Athen, Griechenland, 30.09-01.10.. (Details)
  Andergassen, Monika, Moore, David, Gorra, Andrea, Behringer, Reinhold. 2010. Students and Blogging: How to Map the Informal Learning Process?. 9th European Conference on eLearning, Porto, Portugal, 04.11.-05.11.. (Details)
2009 Andergassen, Monika, Behringer, Reinhold, Finlay, Janet, Gorra, Andrea, Moore, David. 2009. Weblogs in Higher Education - Why Do Students (Not) Blog?. 4th International Conference on e-Learning ICEL, Toronto, Kanada, 16.07.-17.07.. (Details)
2007 Nairz-Wirth, Erna. 2007. The Segregation of the "Field of Subjects". Vortrag im Rahmen der Konferenz ECER: Contested Qualities of Educational Research, Ghent, Belgien, 19.09.-21.09. (Details)
2006 Furtmüller, Gerhard, Kastner, Margit. 2006. Potentials and Challenges of Learning Management Systems or What Someone Can Learn from Analysing Online Learning Behaviour. MApEC - Multimedia Applications in Education Conference, Graz, Österreich, 4. - 6.September. (Details)
2005 Hoffmann, Edgar. 2005. Motivationen für das Erlernen slawischer Fremdsprachen im Wandel der Zeiten und die Situation der Slawistik . XIV. JungslavistInnentreffen, Stuttgart, Deutschland, 15.09.-18.09.. (Details)

Poster presented at an academic conference or symposium

2018 Posch, Katharina. 2018. The Interplay of Social Selectivity in University Choice, Admission and Retention and the Effects of Institutional Settings of Access Restrictions Thereon. 2018 Conference of The Association for the Study of Higher Education (ASHE), Tampa, Vereinigte Staaten/USA, 15.11.-17.11. (Details)
2017 Posch, Katharina. 2017. Effects of the Introduction of Access Restrictions in Higher Education on the Social Composition among Student Beginners, Students and Graduates. 30th Annual Consortium of Higher Education Researchers (CHER) conference, Jyväskylä, Finland, 28.08.-30.08.2017. (Details)
  Posch, Katharina. 2017. Effects of the Introduction of Access Restrictions in Higher Education on the Social Composition among Student Beginners, Students and Graduates. Pathways into, through and out of Higher Education. An International and Interdisciplinary Conference, Hannover, Germany, 11.09.-12.09.2017. (Details)

Research report, expert opinion

2010 Unger, Martin Lothar, Gottwald, Regina, Angel, Stefan, Brandl, Johanna. 2010. Employability der Studierenden. Zusatzbericht der Studierenden-Sozialerhebung 2009. Wien: IHS. (Details)
2009 Müller Kmet, Bernadette. 2009. St. Augustine University of Tanzania (SAUT) - How Students and Foreign Teachers See lt. Findings and Conclusions from a Survey and Personal Experiences, report presented to the directors and scientific staff at SAUT. Mwanza: Department of Sociology, St. Augustine University of Tanzania. (Details)

Lecture notes/article in lecture notes

2017 Waginger, Eva. 2017. Nachhaltigkeit in Produktion und Konsum. Eva Waginger. Neuauflage Wien: Eigenverlag. (Details)

eBook/chapter in eBook

2001 Waginger, Eva. 2001. Produktnutzung in der Konsumgesellschaft am Beispiel von Kinderspielzeug. International Council for Children's Play (ICCP), 22. World Play Conference, 06. bis 08. Juni 2001 Erfurt, Germany, CD ROM Ausgabe, 12 S.. ICCP. Erfurt: http://iccp-play.org/documents/erfurt/waginger.pdf (Details)

eJournal article

2009 Andergassen, Monika, Behringer, Reinhold, Finlay, Janet, Gorra, Andrea, Moore, David. 2009. Weblogs in Higher Education - Why Do Students (Not) Blog?. Electronic Journal of eLearning EJEL 7 (3): 203-2. http://www.ejel.org/volume7/issue3. (Details)
2007 Hauer, Erich, Stock, Michaela. 2007. Qualifizierung für Wirtschaft oder Schule? - Polyvalenz des Studiums der Wirtschaftspädagogik an den Standorten Wien und Graz. Berufs- und Wirtschaftspädagogik - online (12): http://www.bwpat.de/ausgabe12/hauer_stock_bwpat12.shtml. (Details)
2006 Nairz-Wirth, Erna, Eckert, Daniel. 2006. Eine Klassifizierung europäischer Bildungssysteme anhand von OECD-Bildungsindikatoren. (Classificaton of European Education Systems Using OECD Indicators). Zeitschrift für Hochschuldidaktik 1 (4): http://www.zfhd.at/index.phb?document_id=1000001. (Details)
  Furtmüller, Gerhard, Kastner, Margit. 2006. Individualisierte Kontextualisierung und ein Blick in die Zukunft. Zeitschrift für Hochschulentwicklung 1 (3): 45-54. http://www.zfhe.at/uploads/media/ZFHE_1.3_05_FURTMUELLER_KASTNER_Individualisierte-Kontextualisierung.pdf. (Details)

Dissertation

2012 Andergassen, Monika. 2012. Participation, Motivation and Learning Through Informal Bloggin by Higher Education Students. Dissertation, Leeds Metropolitan University. (Details)
  Skala, Franz-Karl. 2012. Die Arbeitsmarktperspektive von Handelsakademiker/inne/n und Bachelor im Spannungsfeld zwischen Wettbewerb, Verdrängung und Komplementarität. Eine theoriegeleitete hypothesengenerierende und -prüfende Untersuchung zur Wettbewerbsfähigkeit von HAK-Absolvent/inn/en vor dem Hintergrund der fortschreitenden Tertiärisierung der Berufsbildung. Dissertation, WU Wien. (Details)

Unpublished lecture

2018 Ledermüller, Karl. 2018. How can competence-based internal QA support SCL and student engagement? the ENQA workshop on QA of student-centred learning and the role of students in assessing it, Glasgow, 12.12.18 (Details)
  Ledermüller, Karl. 2018. Relevance, Rigour & Relationship - Informationen nutzbar machen. Vernetzungskonferenz zur SOLA des Ministeriums für BMBFW, Wien, 06.12.18 (Details)
  Nairz-Wirth, Erna. 2018. Welche Bildung braucht die Demokratie? . Welche Bildung braucht die Demokratie? 100 Jahre Republik Österreich, Bildungszentrum der AK Wien, 16.11.18 (Details)
  Ledermüller, Karl. 2018. IQA tools - portfolio and it's optimization. CroQAnet - Optimizing the internal quality assurance system , Zagreb, 30.05.18 (Details)
  Nairz-Wirth, Erna. 2018. Kapital und Orientierung. 10. Wiener Berufsorientierungsmesse, Bildungszentrum der AK Wien, 12.04.18 (Details)
2016 Nairz-Wirth, Erna. 2016. Übergänge im Bildungssystem. Internationales Alfred Dallinger Symposium, Schule ist keine Insel - Bildungseinrichtungen im sozialen und regionalen Umfeld, AK Bildungszentrum Wien, 17.11. (Details)
  Nairz-Wirth, Erna. 2016. Visionen nachhaltiger Bildung. Enquete Bildung und Arbeitswelt, Symbiose statt Todesspirale, Wien, 09.11. (Details)
  Angel, Stefan. 2016. Geld oder Güter? Öffentliche Leistungen als Antwort auf Veränderungen in der Arbeitswelt. Beigewum Sommmerakademie 2016, Wien, 09.07. (Details)
  Waginger, Eva. 2016. Wir sitzten alle im selben Boot. Living Books: C3 Bildung im Zentrum, Wien, 16.03. (Details)
2012 Nairz-Wirth, Erna. 2012. Early School Leaving. Ursachen, Folgen, Prävention. Klausur des Bundesministeriums für Unterricht, Kunst und Kultur, Referat Schulpartnerschaft, Altlengbach, 12.04. (Details)
2011 Skala, Franz-Karl. 2011. Impulse für die Neugestaltung des HAK-Lehrplans 2013 auf Basis empirischer Befunde. Arbeitstreffen des Kernteams Lehrplan HAK 2013 des Bundesministeriums für Unterricht, Kunst und Kultur, Wien, 23.09. (Details)
2010 Aff, Josef, Paschinger, Elisabeth, Rechberger, Johanna. 2010. Hybrid Qualifications in Austria. Arbeitstagung der Projektpartner, Southampton (UK), 28.06. (Details)
2009 Müller Kmet, Bernadette. 2009. St. Augustine University of Tanzania (SAUT) - How Students and Foreign Teachers See lt. Findings and Conclusions from a Survey and Personal Experience. St. Augustine University of Tanzania, Mwanza, 13.11. (Details)

Miscellaneous

2007 Steiner, Karin, Angel, Stefan. 2007. Qualität in der Planung, Durchführung und Evaluierung von Berufsorientierungs- und Aktivierungsmaßnahmen, in: AMS-Info 103, Wien. http://www.forschungsnetzwerk.at/downloadpub/info103.pdf. (Details)

Projects

2015
Study, employment and other domains of life - Arrangements of first-in-family students (2015-2019) (Details)
2011
New-styles of Doctoral Studies in Austria (2011-2013) (Details)
2009
E-Learn_Lang_10Min (Details)
2008
Learning Foreign Languages by the Use of Modern Technologies (Details)
The Application of E-Learning Systems to Encourage Equal Opportunities between Women and Men on the Labour Market (Details)
2006
The corporate image of the Vienna Technical University in comparison with technical Universities of Applied Sciences in the eastern part of Austria (2006-2007) (Details)
Developing Content-Standards and the Evaluation of its Implementation (2006-2007) (Details)
Ernst Freiherr von Feuchtersleben (2006-2006) (Details)
2002
The European network for education about smart and safe consumption (2002-2003) (Details)
Social reproduction and gender in the Austria education system (2002-2005) (Details)
2001
Evaluation of the special field of business administration organization and supply management (2001-2002) (Details)
2000
Economic education in Austria (2000-2002) (Details)
1999
Studying progress: An event history analysis (1999-2002) (Details)
1998
Educational systems at the end of the 20th century (1998-2000) (Details)
Ernst Freiherr von Feuchtersleben (1998-2002) (Details)
1994
Job specifications in banks and new curricula (1994-1997) (Details)
  • Angel, Stefan (Details)
  • Danowitz, Mary Ann (Former researcher)
  • Haydn, Elisabeth (Former researcher)
  • Ledermüller, Karl (Former researcher)
  • Marchenko, Maria (Details)
  • Nairz-Wirth, Erna (Details)
  • Posch, Katharina (Details)
  • Rechberger, Johanna (Details)
  • Schachermayer-Sporn, Barbara (Details)
  • Skala, Franz-Karl (Details)
  • Waginger, Eva (Details)