Classification: 5802: Applied pedagogy

Publications

Journal article

2018 Foster, Gillian Joanne, Stagl, Sigrid. 2018. Design, implementation, and evaluation of an inverted (flipped) classroom model economics for sustainable education course. Journal of Cleaner Production. 183 1323-1336. (Details)

Edited book (editorship)

2013 Lesk, Susanne, Apflauer, Günther, Hrsg. 2013. Tagungsband IOA-Fachtagung 2012. Selbstverantwortung als Prinzip: Positionen zur handlungsorientierten Perspektive. Wien: Eigenverlag. (Details)

Paper presented at an academic conference or symposium

2019 Rameder, Paul. 2019. Stand der Forschung und empirische Befunde zur Gestaltung von Reflexions- und Debriefingprozessen in der handlungsorientierten Outdoor-Pädagogik. 2. Wissenschaftliche Tagung Erlebnispädagogik, Augsburg, Deutschland, 04.04-05-04. (Details)
2018 Foster, Gillian Joanne. 2018. E-learning for Competency-based Sustainable Education in Ecological Economics. Association of European Economics Education, Copenhagen, Denmark, 24,08,2018. (Details)

Unpublished lecture

2018 Flatscher, Rony G. 2018. Features in ooREXX - Möglichkeiten, die man in REXX gerne hätte. 2018 - Guide AREXD (Rexx plus ISPF), Darmstadt, 23.04.18 (Details)

Projects

2018
intercultural didactics. pedagogical points of view (2018-2020) (Details)
2006
Ernst Freiherr von Feuchtersleben (2006-2006) (Details)
1998
Ernst Freiherr von Feuchtersleben (1998-2002) (Details)
  • Debelak, Elke (Former researcher)
  • Flatscher, Rony G. (Details)
  • Landsmann, Lauren (Details)