Classification: 5515: Psychology of perception

Publications

Book (monograph)

2016 Schneider, Anke. 2016. Farbeinflussfaktoren zur emotionalen Bildwirkung und ihre Bedeutung für das Retrieval von Tourismusbildern. Chemnitz: Universitätsverlag Chemnitz. (Details)

Chapter in edited volume

2020 Schneider, Anke, Loibl, WIlhelm, Hindley, Ann. 2020. Pictures, Colors and Emotions: Shaping the UKs e-Tourism Experience. In: The Routledge Handbook of Tourism Experience Management and Marketing, Hrsg. S. K. Dixit, 1-12. London: Routledge. (Details)

Dissertation

2016 Schneider, Anke. 2016. Farbeinflussfaktoren zur emotionalen Bildwirkung und ihre Bedeutung für das Retrieval von Tourismusbildern. Dissertation, Medieninformatik, TU Chemnitz. (Details)
2010 Schlegl, Sandra. 2010. Der Nutzen der nonverbalen Einstellungsmessung für das Markencontrolling. Dissertation, Wirtschaftsuniversität Wien. (Details)

Master thesis

2015 Grisold, Thomas. 2015. Confronting Epistemic Semi-Determinism: How To Change Knowledge and Perception Structures From a Radical Constructivist Perspective. Masterarbeit, University of Vienna. (Details)

Projects

2005
2. Austrian Travel-Panel (2005-2007) (Details)
2004
1. Austrian Travel Panel (2004-2005) (Details)
  • Leitenbauer, Markus (Former researcher)
  • Mayerhofer, Wolfgang (Former researcher)
  • Schneider, Anke (Former researcher)