Classification: 5507: Motivational psychology

Publications

Journal article

2020 Vogel, Dominik, Willems, Jurgen. 2020. The Effects of Making Public Service Employees Aware of Their Prosocial and Societal Impact: A Microintervention. Journal of Public Administration Research and Theory. open access (Details)
2016 Valeau, Patrick, Willems, Jurgen, Parak, Hassen. 2016. The Effect of Attitudinal and Behavioral Commitment on the Internal Assessment of Organizational Effectiveness: A Multilevel Analysis. Voluntas: International Journal of Voluntary and Nonprofit Organizations. 27 (6), 2913-2936. (Details)
  Garaus, Christian and Furtmüller, Gerhard and Güttel, Wolfgang. 2016. The hidden power of small rewards: The effects of insufficient external rewards on autonomous motivation to learn. Academy of Management Learning & Education 15 (1): S. 45-59. (Details)
2011 Garaus, Christian. 2011. I did it my way: Die Rolle der Selbstbestimmung in der Mitarbeiter/innen-Motivation. Austrian Management Review 1 99-109. (Details)

Contribution to conference proceedings

2006 Zins, Andreas. 2006. Centrality of recreational activities: Hiking and biking illustrated. In Time shift, leisure and tourism. Impacts of time allocation on successful products and services, Hrsg. Weiermair, K., Pechlaner, H. Bieger, T., 203-220. Berlin: Erich Schmidt Verlag. (Details)

Paper presented at an academic conference or symposium

2016 Rameder, Paul and Neumayr, Michaela and Meyer, Michael. 2016. Self-Selection or Socialization? The Impact of Community Service Learning on Students’ Self-Efficacy, Career Aspiration and Attribution for Poverty. ISTR 12th International Conference, Stockholm, Schweden, 28.06.-01.07. (Details)
2012 Garaus, Christian. 2012. Model of HRM-practices promoting ambidextrous learning: The mediating role of motivation. Annual Meeting of VHB Kommission Personal, Hamburg, Deutschland, 27.09.-28.09.. (Details)
2005 Zins, Andreas, Gnoth, Jürgen. 2005. Emotional Orientation and the International Tourist Role Scale: Cross-cultural stability? . 11th Cross Cultural Conference, Puerto Rico, Puerto Rico, 11.12-14.12. (Details)

Multimedia

2019 Furtmüller, Gerhard. 2019. Die Bedeutung einer studentenzentrierten Lehre. YouTube. (Details)
  Furtmüller, Gerhard. 2019. Prüfungserfolg in Großlehrveranstaltungen: kleine Hebel – große Wirkung. YouTube. (Details)

Media report

2019 Furtmüller, Gerhard. 2019. Angst? Überwinde dich dennoch. (Details)
  Furtmüller, Gerhard. 2019. Ausgaben? Verschaffe Dir Überblick. (Details)
  Furtmüller, Gerhard. 2019. Beispiele für Stärken? Frage Deine Peer Group. (Details)
  Furtmüller, Gerhard. 2019. Defizite? Mache das Beste draus. (Details)
  Furtmüller, Gerhard. 2019. Erfolge! Meine Person als Basis meiner Ergebnisse. (Details)
  Furtmüller, Gerhard. 2019. Fehler? Lasse eine Weiterentwicklung zu. (Details)
  Furtmüller, Gerhard. 2019. Fehler? Mache denselben Fehler nur einmal. (Details)
  Furtmüller, Gerhard. 2019. Fehler? Sprich darüber und werde stark. (Details)
  Furtmüller, Gerhard. 2019. Geldengpass? Sei selbstbestimmt. (Details)
  Furtmüller, Gerhard. 2019. Handeln? Starte los. (Details)
  Furtmüller, Gerhard. 2019. Karriere? Tue Gutes und rede darüber. (Details)
  Furtmüller, Gerhard. 2019. Kompetenzen? In meinem Alter!? (Details)
  Furtmüller, Gerhard. 2019. One Direction. (Details)
  Furtmüller, Gerhard. 2019. Orientierungsschwierigkeiten? Wege entstehen beim Gehen. (Details)
  Furtmüller, Gerhard. 2019. Schwächen? Bleib authentisch. (Details)
  Furtmüller, Gerhard. 2019. Schwächen? Organisiere Dich. (Details)
  Furtmüller, Gerhard. 2019. Selbstkritisch? Ja, aber keine falsche Bescheidenheit! (Details)
  Furtmüller, Gerhard. 2019. Selbstsicher? Stärke Deine Stärken. (Details)
  Furtmüller, Gerhard. 2019. Selbstwert? Verankere Deine Erfolge. (Details)
  Furtmüller, Gerhard. 2019. Sozial kompetent? Lerne durch Interaktion mehr über Dein Gegenüber. (Details)
  Furtmüller, Gerhard. 2019. Stärken? Ja, aber ich weiß nicht welche! (Details)
  Furtmüller, Gerhard. 2019. Sympathisch? Lache über Deine Schwächen. (Details)
  Furtmüller, Gerhard. 2019. Talentfrei? Steh über den Dingen. (Details)
  Furtmüller, Gerhard. 2019. Unsicher? Baue Vertrauen auf. (Details)
  Furtmüller, Gerhard. 2019. Unsicher? Mach Dir die eigenen Stärken bewusst. (Details)
  Furtmüller, Gerhard. 2019. Unzufrieden? Rufe Deine Erfolge ab. (Details)
  Furtmüller, Gerhard. 2019. Was treibt Dich an? Erfahre durch Dein Hobby mehr über Dich. (Details)
  Furtmüller, Gerhard. 2019. Zurückhaltung? Eröffne Dir Chancen. (Details)

Magazine/newspaper article

2019 Furtmüller, Gerhard. 2019. Wissenschaftliches Schreiben. Move! 21.10.19 (Details)
2018 Furtmüller, Gerhard. 2018. Wissenschaftliches Schreiben. Die Literaturverarbeitung beim wissenschaftlichen Schreiben. 14. Auflage. move! 01.10.18 (Details)

Unpublished lecture

2019 Furtmüller, Gerhard. 2019. Motivationserhöhung durch Nudging. Sciene goes School, St. Pölten, 22.11.19 (Details)
  Furtmüller, Gerhard. 2019. Motivationserhöhung durch Nudging. Sciene goes School, Tulln, 21.11.19 (Details)
  Furtmüller, Gerhard. 2019. Motivationserhöhung durch Nudging. Sciene goes School, Baden, 22.10.19 (Details)
  Furtmüller, Gerhard. 2019. Prokrastination - Ich mag nicht lernen, aber ich liebe das Gefühl gelernt zu haben. WU - Tag der offenen Tür, WU, 08.03.19 (Details)
2018 Furtmüller, Gerhard. 2018. Der Crowding-In-Effekt. . Senior Lecturer Meeting, Wohnprojekt Wien, 01.10.18 (Details)
  Furtmüller, Gerhard. 2018. Create your Big Picture - Fit für die Uni. wu@school, WU, 20.06.18 (Details)
  Furtmüller, Gerhard. 2018. Ich hasse das Schreiben - Ich liebe es geschrieben zu haben. wu@school, WU, 30.05.18 (Details)
  Furtmüller, Gerhard. 2018. Ich hasse das Schreiben - Ich liebe es geschrieben zu haben. wu@school, WU, 23.05.18 (Details)
  Furtmüller, Gerhard. 2018. Ich hasse das Schreiben - Ich liebe es geschrieben zu haben. wu@school, WU, 14.05.18 (Details)
  Furtmüller, Gerhard. 2018. Create your Big Picture. wu@school, WU, 21.04.18 (Details)
  Furtmüller, Gerhard. 2018. Create your Big Picture. wu@school, WU, 20.04.18 (Details)
  Furtmüller, Gerhard. 2018. Ich hasse das Schreiben - Ich liebe es geschrieben zu haben. wu@school, WU, 09.04.18 (Details)

Projects

2017
Incentives, Academic Assessment and Learn Motivation (2017-2018) (Details)